Produse
Alegeţi un produs:
Sistem de producere a aerului comprimat pentru locomotive electrice
În ultimii ani au apărut pe piaţa o mare mulţime de producatori şi ofertanţi de echipamente în producerea, tratarea si distribuirea aerului comprimat.
În satisfacerea condiţiilor impuse de modernizarea şi îmbunătaţirea materialului rulant, instalaţiile de producerea, înmagazinarea şi utilizarea
aerului comprimat au un rol deosebit de important.
Societatea noastră a venit în întâmpinarea satisfacerii cerinţelor riguroase cerute în (de) exploatarea locomotivelor electrice, cu un sistem de producere al aerului comprimat de "calitate americană" tip Gardner Denver, constituit dintr-un şasiu în costrucţie sudata pe care sunt asezate sistemul elicoidal monobloc capsulat şi electromotorul asincron trifazat împreună cu mecanismul de antrenare al acestuia. Separat de şasiul asamblat se află instalaţia de racire, împreuna cu tabloul de comanda şi supraveghere.
Funcţie de gradul de modernizare al locomotivei, instalaţia electrica din tabloul de comandă şi supraveghere este mai simplă sau sau mai complexă astfel încât să asigure condiţiile necesare pornirii, funcţionarii şi opririi automate a compresorului.
Tehnologie de ultimă oră în plan mondial, compresorul ultracompact "Tamrotor Tempest" este caracterizat de următorii parametrii :
- consum de energie redus cu cel putin 10%
- fiabilitate marita in exploatare cu 50%, fata de produsele similare;
- constructie adaptata realitatilor tehnico-climaterice din tara noastra,cum ar fi:
- robustete constructiva;
- functionare automata fara supraveghere in functionare;
- functionare fara probleme la temperaturi joase;
- protectie asupra parametrilor functionali;
- pornire lenta;
- reducerea cu mentenanta cu cca. 70%;
- impact ecologic:
- nivel redus de zgomot;
- lipsa vibratiilor transmisibile;
- racire cu aer autoventilat;
- durata de viata foarte mare (120000 ore functionare);
- functionare neintrerupta la sarcina maxima;
- calitatea superioara a aerului fata de compresoarele clasice;
- panou comanda cu vizualizare parametrii de functionare.
Date tehnice
1. | Model constructiv | compresor elicoidal monobloc capsulat |
2. | Marca | Gardner Denver |
3. | Tip | Tamrotor TEMPEST 6+; |
4. | Antrenare surub conducător | prin curea lată multinervurată tip Poly ”V” |
5. | Volum ulei | cca. 9 l |
6. | Temperatura recomandată în functionare compresor | 70°C-100°C |
7. | Temperatura maximă în compresor | max. 110°C |
8. | Presiune normală de refulare | 10 bar |
9. | Debitul nominal la presiunea de 10 bar si turaţia nominală | 3,5 ÷ 2,5 m3/min |
10. | Continut rezidual de ulei în aerul comprimat | cca 3mg/m3 aer comprimat |
11. | Putere motor electric - pentru antrenare compresor | 30 kW |
12. | Turatie nominala motor electric - pentru antrenare compresor | 2950 ÷ 2925 rot/min |
13. | Putere motor electric - pentru antrenare ventilator | 2,2 kW |
14. | Turatie nominala motor electric - pentru antrenare ventilator | 2850 rot/min |
14. | Masa totală | cca 425÷460 kg |
Descrierea funcţionării sistemelor de producere a aerului comprimat
Compresorul este acţionat de motorul electric principal prin intermediul unei curele de transmisie lată, construcţie multinervurată tip POLY V.
Prin rotirea rotorilor elicoidali se produce aspiraţia aerului, compresia aerului, concomitent cu injecţia de ulei, separarea uleiului din aer şi refularea.
Aerul din compresor în timpul procesului de comprimare este răcit de uleiul injectat, ulei care mai realizează ungerea rulmenţilor şi pelicula de etanşare între cei doi melci elicoidali în rotaţie.
Compresorul cuprinde integrat:
- rezervorul de ulei
- separarea gravitaţională a uleiului din aerul comprimat
- separatorul final al uleiului din aerul comprimat, de tipul cartuşului amovibil
- filtrul de ulei, tip monobloc, amovibil
- termostatul de ulei
- supapă de minimă presiune şi de reţinere pentru menţinerea unei minime presiuni necesare pompării uleiului
- regulatorul de aspiraţie împreună cu elementele de comandă electropneumatică
- filtrul de aer, tip uscat, cu element amovibil montat în carcasă
- supapă de siguranţă la suprapresiune
Pe compresor sunt montaţi şi diverşi senzori pentru supravegherea compresorului:
- priză de presiune pentru manometru
- priză de temperatură pentru combistat
Imagini
Descarcă documentaţie |